2010. június 20., vasárnap

Levendula Fesztivál, 2010

Amikor tavaly nyáron elutaztunk Nizzába, akkor láttam, hogy éppen aktuális lenne ellátogatni Provance levendula mezőire is. Sajnos, túl messze volt az akkori szállás helyünkről, így ezt az élményt elodáztuk. Amikor hazaérkeztünk, nekiláttam túrni az internetet, és szégyenszemre csak akkor fedeztem fel, hogy kis hazánkban, méghozzá egész közel, Tihanyban is fellelhető ez a csodálatos növényke, és fesztivállal ünneplik virágzását minden nyáron. Már akkor bejelöltem a naptáramba, el ne felejtsem, hova megyünk idén, június 19-én...
Bár nem sütött hétágra a nap, dél körül útra keltünk Tihanyba és kisebb fennakadások után (éppen zajlik Alsóörsön a 11. Harley-Davidson Fesztivál) meg is érkeztünk. Találtunk korrekt árú, kényelmes parkolót, innen sétálva barangoltunk a hangulatos kis utcákban, majd kényelmesen lesétáltunk a Belső-tóhoz. Ennek a partján volt a rendezvény, rengeteg mosolygós emberrel, vidám zenével, tánccal, kézművesekkel, kirakodóvásárral és meglepő, de végtelen nyugalommal is. Nagyon jól éreztük magunkat!
Míg a párom pincepörköltet majszolt, én főtt krumplit nyammogtam, néztük a békés, apró tavat, a vizimadarakat és a távolban táncoló embereket.
Sajnos, túl fáradt voltam ahhoz, hogy vállaljam az esti túrát az ősi levendulásba (majd legközelebb), de így is szép emlékként őrzöm ezt a délutánt a lelkemben.

Nincsenek megjegyzések: