2013. március 19., kedd

Gasztroenterológia

Néhány éve még azt sem tudtam volna, mit jelent ez a szó, gasztroenterológia.
Mára az évek alatt már túl vagyok mindenféle kissé vagy nagyon kellemetlen vizsgálaton, és úgy tűnik, az életem része marad ennek az orvosi osztálynak a "rendszeres látogatása".
Hiába no, nekem az izületeim és az emésztőrendszerem érzékeny (egyet Anyutól, egyet Aputól).

Tegnap felkerestem a már említett szakorvost, és kellemesen csalódtam, mert volt türelme meghallgatni, megnézni a leleteimet, elmagyarázni némelyiket (volt olyan, ami már több éves, de csak most tudtam meg, hogy akkor mi bajom is volt), meghallgatni a panaszaimat és hogy miért vagyok ott.
Még nincs persze vége, a bekukkantást - legalábbis a gyomromba - nem úszom meg, és csinálnak egy vasterheléses vizsgálatot is, hogy valóban van-e felszívódási zavar, vagy sem. Ezek lezajlanak áprilisban, aztán remélem semmi nem tart vissza attól, hogy vaslédi legyek. :D

Persze van - nekem új - diagnosztizált "betegség" is, a jelenlegi panaszaimat a már több évvel ezelőtti tükrözéskor is megtalált vastagbél divertikulumok okozzák. Kaptam rá gyógyszert és diétás étrend előírást. Remélem segít, mert néha már zeppelint-nyelt méretű volt a hasam, és bevallom, nem a kellemetlen tünetekkel volt a legtöbb bajom, hanem a komoly fájdalommal (mindenféle nyomasztó gondolataim is voltak, annyit fájt a hasam bal oldala).


Érdekes módon a hétvégén készített és fogyasztott mákos guba, ami akár komoly gondokat is okozhatott volna, inkább segített, enyhített.
A doktornő mondta is, hogy nincs két egyforma ember, lehet lesz olyan, amit ő ajánl és nem bírom, míg mást, amit elvileg nem lehet, de megkívánok, akkor keveset kóstolhatok, és ha nem okoz panaszokat, egyem nyugodtan (nyilván nem tokaszalonnára gondolt). Persze ésszel, például viaszos héjakat hámozni kell, olajos magvakat őrölni és ételbe tenni, nyersen semmit (semmit!) nem enni.

Szóval most szedem a lecserélt illetve újonnan kapott gyógyszereket, aztán majd a probiotikumot, hallgatok rá, és megyek a kiírt vizsgálatokra. A diétához lesz szükség néhány érdekes alapanyagra, remélem sikerül venni. Nagyjából ennyi.

Nincsenek megjegyzések: