2013. január 5., szombat

Hurghada - A turista felkészül

Utazásunk az ősszel kezdett körvonalazódni, ha jól emlékszem október utolsó napján foglaltuk le, és egészen az indulásunk előtti napokig nem volt biztos, hogy el tudunk menni - betegségek voltak, családi gondok stb. Így aztán nem is nagyon készültem, egyrészt mert nem voltam biztos benne, hogy el fogunk menni, másrészt teljesen ismeretlen és feldolgozhatatlan helyzet volt számomra, az hogy Karácsonykor nem leszünk itthon a családi fészekben, nem leszek a gyerekeimmel, nem lesz családi vacsora, nem előzi meg az egészet pánikszerű rohangálás az ajándékokért, napokig tartó menüsor tervezés és készítés stb. Ráadásul tengerparti üdülőhelyre mentünk barátokkal, ami a legkevésbé illik az én utaznivágyó profilomba, sem "vizilény" sem naprajongó nem vagyok és bár kíváncsi voltam mindig is Egyiptomra - hiszen már a szakdolgozatomat is anno e birodalom ókori építészetéről és vallásáról írtam - pontosan tudtam, hogy egy turisták számára kialakított üdülőhelyen az engem igazán érdeklő elemeivel nem igazán fogok találkozni, kivéve magukat az embereket.


A felkészülés tehát kimerült abban, hogy utánaolvastam mire számítsak egészségügyi szempontból, hiszen még mindig a felépülési fázisban vagyok, ráadásul december elején két vírusfertőzésen is átestem, ami legyengítette a szervezetem (a háziorvos nem is volt túl boldog, hogy elutazom, ráadásul másik kontinensre).
Mindenki a "hasmenéses" vírussal riogatott, és teljes volt az egyetértés abban, hogy erre egy-két napunk rá fog menni. Persze lehet vigyázni (nem iszol csapvizet, nem eszel gyümölcsöt és zöldféléket, nem veszel ételt utcán stb.), de jó eséllyel minden európai átesik rajta. Az idegenvezető is elmondta, mi a teendő hogyha begyűjtjük a kórt, milyen helyi gyógyszert vegyünk (ő nem az Antinal-t hanem a Drotazide-ot javasolta, mert hogy ez görcsoldó, fertőtlenítő és hasfogó is - természetesen megelőzési céllal egyiket sem szabad szedni, csak ha már elkezdődött a baj).
A mi csoportunkból senki nem kapta el ezt a kórságot! Nem tudom, hogy ez csak mumus vagy valós "rém", és nekünk mázlink volt. Sokan - szerintem már a repülőn - beszereztünk azonban valami csúnyán köhögős, orrfolyós, esténként hidegrázós és nagyonlázasos cuccot. Én néhány napnyi, egyre zavaróbb, és mélyebb köhögés után lázasodtam be (nem is kicsit), és a hőmérsékletemet az itthonról vitt gyógyszerek nem vitték le, tehát pocsékul voltam - mázlimra leginkább éjjel. Aztán a hotel animátorai ajánlottak egy szert, a Congestal-t, ami másnapra helyre is rakott. Így gyógyszerek szempontjából szerintem csak a speciálisakat érdemes vinni (vérnyomáscsökkentő, inzulin stb.), a lokális vírusokra valószínű jobb szert tudnak ajánlani helyben, ami hat és nagy valószínűséggel, korrekt gyógyszertárban olcsóbb is, mint a hazai szerek.


A bőröndjeinket a fiam tanácsára befóliáztattuk (és egyedi mintával is megjelöltük - lásd a képen :D), így azok teljesen sérülésmentesen érkeztek meg a reptérre. Visszafelé a korahajnalni indulás miatt erre nem volt lehetőségünk, a szemfülesek, ahogy láttam, vittek folpackot és abba csavarták a bőröndjeiket.
A kézipoggyászban volt minden fontos dolog és egy-egy váltás fehérnemű is, biztos ami biztos. Amire én nem figyeltem, hogy 100 ml-nél nagyobb mennyiségű folyadékot nem lehet átvinni az ellenőrzéseken, így a naptejem még Magyarországon kidobhattam... "Kissé" bosszantott a dolog, mert a repülőtér belső részében, 10 méterrel arrébb ugyanezt a naptejet már megvehettem és fel is vihettem repülőre.

A felkészülés része volt egy jó nagy kupac amerikai 1 dolláros beszerzése, ami valóban hasznunkra volt a "baksis országában", ahol a fémpénzt kevésbé kedvelik. Ez a "papírdarabka" csodákat hozhat a turista élményei közé, így érdemes belőle vinni (mi ketten az egy hét alatt kb. harmincat használtunk fel). Hogy miért, arról szerintem még fogok írni.

Útikönyvet most nem vittünk, hiszen tudtam, hogy csak egy, legfeljebb két befizetett útra tudunk elmenni, ahol lesz idegenvezető - tehát nem önállóan fedezünk majd fel. Olvasnivalót betettem, és néhány magazint, ennyi.

Bár sokan ajánlották, hogy belső-fertőtlenítési céllal vigyünk jófajta pálinkát, nem tettem ilyet a poggyászba, egyrészt mert féltem hogy összetörik, másrészt "all inclusive" szolgáltatásra fizettünk be, így tudtuk, ha pálinka nem is, de valami - például whisky - biztos rendelkezésünkre áll majd, ami erre alkalmas.
Ezzel szemben vittem és állandóan magamnál tartottam kézfertőtlenítő gélt és fertőtlenítő kendőket. Ezen felül - a középkorom után megjelent tisztaság mániámat ismerve - kis kiszerelésű fertőtlenítő sprayt és eldobható nejlonkesztyűt is beraktam, ezzel hamar számomra is elfogadható higéniai szintre hoztam például a fürdőszobánkat (és ugyanez a spray szolgált hazatérésünk után a cipőink fertőtlenítésére, hiszen ezt nem tudtam kimosni és féltettem a nyulat).

Nincsenek megjegyzések: