2008. augusztus 21., csütörtök

Fesztiválok, bor és kenyér

Tegnap aztán adtam a lábamnak. "Reggel" egyszercsak azt találtuk ki, mi lenne ha áthajóznánk Tihanyba. Fel is kerekedtünk, de a déli hajó már elment, későbbivel meg nem akartunk menni. Sebaj, mert a kikötőben volt a néhány napja nem megtalált Bor és kenyér ünnepe.

A szerény, ám rendkívül hangulatos rendezvényen akkor éppen alig volt valaki - gondolom az esti tüzijátékra összegyűltek az emberek. A borászatok kis faházakban állítottak ki, és kint volt néhány helyi pékség is (közte a kedvencünk is, a siófoki Marci pékség). Találtam két egészen különleges bort is a kínálatban, a villányi Gál pince dió- és mandulaborát is elhozta a rendezvényre. Mmmm, ilyen fini desszertbort még nem ittam. A borász elmondta, hogy a különleges íz- és illatvilággal megáldott bor alapja egy kései szüretelésű olaszrizling, am aztán több hónapon keresztül érlelődik fűszeres zölddió illetve mandula ágyon. Hát maga a csoda! Mivel a pince névjegye szerint mindenféle egyéb csemegéjük is van (ürmös bor, meggybor, mézes almabor), szerintem hamarosan elmegyünk Villányba...

Kis szieszta és koradélutáni fürdőzés után (5 napja itt vagyunk és most fürödtünk először, haha) elindultunk a Boglári szüreti fesztivál-ra. Hú, na itt sosem látott tömeg fogadott minket. Igaz, tavaly is sokan voltak, de akkor nem augusztus 20-án jöttünk, így megúsztuk az emberáradatot. Néha lépni sem tudtunk, de azért elküzdöttük magunkat a borászok utcájáig. Itt rögtön el is csábultam a sajtpultnál és megkóstoltam rengeteg különlegességet, majd be is vándorolt a hátizsákba egy natúr kecskesajt, és némi olívás klasszikus is...
Sajnos itt a borok terén semmi extrát nem találtam, nyilván ízvilágra a nagy kedvencek is kellemesek voltak, de nekem ez a rendezvény inkább a pénzről szólt, ahogy láttam. A gulyás partin ettem egy adag birkapörköltet, amihez ízletes óportót kortyolgattam, és Bolyhos rajongásom ellenére megkóstoltam a Zsindelyes feketeribizli pálinkát. Egész finom volt, de a rabja nem lettem, legalábbis így elsőre. Mondjuk nem is voltam most olyan hangulatban, hogy ilyen erős itókát hürböljek, így csak 2 centnyit nyaltam meg - így is ittam már 3 deci bort.
A tömeg miatt nem is maradtunk sokáig, elmenekültünk a helyszínről és bár még gondolkodtunk, hogy visszamegyünk Siófokra, de az erősödő szél és a bedagadt lábam miatt végül lemondtunk róla.
Késő este értünk haza, fárasztó nap volt, szerintem ma csak szuszogunk, este meg jön a kislányka és grillezünk kicsit...

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ha majd Villányba indultok, szóljatok feltétlen!!!

Tudod! Lassan 8 év után is Helyi Erőnek számítok a környéken!!!!

:D

RetteNETes Laylos, aki vagyok.... :-)

Lily írta...

Okés, szólok feltétlenül! :)