2008. november 10., hétfő

Esős szombat lassabban

Szombaton lementünk a Balatonra. Szép időt reméltem, olyat mint pénteken volt, amikor munkával töltöttük a csodaszép őszi napot. De mire a szertartásos piacozás után felkerekedtünk, Pókhoz mentünk, majd leautóztunk "Öcsivel", addigra bizony már szitált az eső.
Ahogy a házhoz értünk, megint szétáradt bennem a hazatérés boldogsága, és olyan jó volt látni, milyen szépen sikerült a faápolás, végre a házikó "bőre" kívül-belül is jól érzi magát...



Aprón, neszelve hullott az eső. Míg a fiúk autóztak jó Halas Károlyunk felé, addig én ballagtam - gyakorolva a valóban nem könnyű "lassan sétálás"-t. Úgy gondolom, ez mindenképpen lassabb, mint a már említett ballagás, így be kell valljam, még jelentősen lassulnom kell.
Nem ment elsőre. Annyi mindent ittam magamba a rég nem látott helyen, hogy nehéz volt. De valahogy fokozta az élményt, segített észlelni az ősz kiteljesedését. A párába burkolt tó mellett csodáltam a leveleken guruló, mi több apró pókfonálon függő cseppeket, a fűszálak közt szinte láthatóan nőttek a gombák. Milyen más ott is ilyenkor a világ! Minden évszak maga a csoda. Lehet télen is lemegyünk, megnézzük a szunnyadó tavat is...

5 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

Ezek a gombák nagyon kis gyönyörűek! Vajon mifélék lehetnek?
Mi 3 hete jártunk a Balatonnál, én talán ősszel életemben először és nekem nagyon lehangoló volt. Lehet bármilyen szép az ősz, engem mindig lehangol, bár próbálom én is a csodáit megkeresni (mint azt láthattad is :)))

Lily írta...

Érdekes, én meg imádom az őszt. Talán mert ősszel születtem? Az illatát, a színeit, a hangokat, az időjárást is (esőstől, ködöstül). A gombákat sajnos nem ismerem, de nagyon kis csinosak. :)

Messzenéző Minyon írta...

Ez nem biztos, hogy összefügg, hogy mikor születtél és melyik évszakot szereted. Én télen születtem és éppen nem mondanám, hogy imádom.
A gombákat pedig majd megkérdezzük egy szakértőtől, vagy ha más nem, föllapozom a Kalmár-Makarát, de az Kisfaluban van.

Lily írta...

Oki, köszi! (nagyon picirik, a kalapjuk nem volt centis sem)

Hujjel írta...

Gratulálok a lassulási eredményedhez:).
Biztatóak, nekem asszem 1 hét lassulás után sikerült ténylegesen észlelnem, hogy a többiek ha nem túl gyorsan is de megelőznek:)